Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] AQY gaśnie jak tylko się nagrzeje do 90C

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] AQY gaśnie jak tylko się nagrzeje do 90C

    Wszystkie 1,9 TDI po liftingu mają to dogrzewanie???
    Może było coś o tym już pisane ale nic nie wywnioskowałem, więc proszę o krótką odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • #2
    [O1] AQY gaśnie jak tylko się nagrzeje do 90C

    Help
    Jak w temacie, octavka odpala na zimno bez problemów, nagrzeje się do normalnej temperatury pracy po czym nagle gaśnie nie pozostawiając żadnych błędów w komputerze. Nie da się jej odpalić gdy jest ciepła, kręci rozrusznik wszystko wydaje się być ok ale nie odpala, po tych nieudanych próbach zostaje błąd czujnika obrotów wału korbowego (G28). Wystygnie dobrze i znowu można odpalić, oczywiście pracuje dopuki się nie nagrzeje itd.
    Co myślicie?
    Może to ten czujnik G28 ?
    Gdzie go szukać w silniku 2.0 AQY ?
    Szukałem, ale żaden przypadek nie był taki jak mój
    [O1 - 2.0 AQY silver ]
    [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

    Komentarz


    • #3
      Re: AQY gaśnie jak tylko się nagrzeje do 90C

      Zamieszczone przez flyski
      Help
      Jak w temacie, octavka odpala na zimno bez problemów, nagrzeje się do normalnej temperatury pracy po czym nagle gaśnie nie pozostawiając żadnych błędów w komputerze. Nie da się jej odpalić gdy jest ciepła, kręci rozrusznik wszystko wydaje się być ok ale nie odpala, po tych nieudanych próbach zostaje błąd czujnika obrotów wału korbowego (G28). Wystygnie dobrze i znowu można odpalić, oczywiście pracuje dopuki się nie nagrzeje itd.
      Co myślicie?
      Może to ten czujnik G28 ?
      Gdzie go szukać w silniku 2.0 AQY ?
      Szukałem, ale żaden przypadek nie był taki jak mój
      Na pewno G28, czujnik położenia wału korbowego. Koszt około 170 zł, wymiana banalna, warto zlecić mechanikowi bo dostęp upierdliwy. A jak chcesz mieć pewność, daj 1 bieg, pobujaj autem delikatnie, do przodu, tak z 1/4 obrotu koła, trochę do tyłu i spróbuj odpalić. Chodzi o to żeby oszukać położenie wału. Możesz to samo zrobić na wstecznym.
      Powodzenia.

      Komentarz


      • #4
        OK no to po problemie
        UWAGA soluszyn:
        Faktycznie okazało się że uszkodzony był czujnik G28 (hallotronowy czujnik obrotów wału korbowego)
        Niestety kamel waw zanim napisałeś posta już w zasadzie było po diagnozie a czujnik zdemontowałem,
        nie mogłem więc wypróbować metody "na bujanie" ale dzięki bardzo za odzew.
        Czujnik zdemontowałem i pomierzyłem. We wtyczce są trzy piny a między dwoma z nich powinien mieć około 1kOhma i... miał więc zgłupiałem,
        jednak jako szczwany lis (stary i wyleniały -przypis żony) postanowiłem go podgrzać, zanużyłem go w podgrzewanej na gazie wodzie i mierzyłem rezystancję,
        która w miarę wzrostu temperatury zaczęła rosnąć aż wskoczyła na nieskończoność (zrobiła się jakby przerwa).
        Ochłodzenie w zimnej wodzie i znów wartość w okolicy 1000Ohm. Sprawa była więc jasna, zamówiłem czujnik uiściłem opłatę za tenże i zamontowałem.
        Brzmi prosto ale zarówno demontaż jak montaż nowego czujnika z racji jego umiejscowienia i tego że robiłem to na parkingu przed domem to była
        [ tu proszę wpisać najostrzejsze używane przez siebie przekleństwo w formie przymiotnika ] robota
        Ale octavka znowu jest w dobrej kondycji.
        Więc jeżeli macie taki objaw że auto nagle gaśnie i nie daje się odpalić a po ostygnięciu odpala normalnie i pracuje jakby się nic nie stało do momentu nagrzania,
        to można w ciemno brać się za ten cholerny czujnik i dokonać takiego badania jak moje.
        Być może dobrą metodą jest to co napisał kamel waw ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
        [O1 - 2.0 AQY silver ]
        [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

        Komentarz


        • #5
          Witam

          Współczucie dla Ciebie i dla mnie wymontowanie tego czujnika z mojej AQY to dość trudna sprawa. Nie doszedłem jak rozpina się wtyk więc uciąłem i zlutowałem jak zrobił się dostęp. Wymontowałęm ten wiatrak od powietrza i dostęp lepszy. Potem czujnik nagrzałem i już tracił indukcyjność/rezystancję przy ok. 65 stopniach ale przesuwanie metalowego śrubokrętu go wzbudzało (emulacja pracy wału) do pewnej temperatury.

          To jest indukcyjny czujnik położenia wału z magnesikiem w rdzeniu.

          Indukcyjność uzwojenia tego zepsutego gdy był w 'opcji' sprawny ok. 80 mH. Rezystancja uzwojenia u mnie w tym padniętym jak go schłodziłem do 6 stopni ok. 1024 oma.

          Zastanawiam się nad założeniem tańszej podróbki ale nie wiem czy jest sens i czy choć 2 lata będzie oki.
          Ja miałem założony czujnik z ok. 40 cm przewodem zakończony wtykiem 3-pinowym o nr audi: 06A 906 433C. Przewód zwinięty był 2 zwoje w harmonijkę i zaczepiony do bloku silnika - tak jak byłby za długi! ? Może Helmudt tak zrobił

          Int...szajs straszy ceną 270 zł za czujnik z dłuższym kablem.

          Może ktoś ma jakieś doświadczenie z podróbką tego czujnika? Proszę o info.

          Tomasz.
          tom10

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X